Thanks

26/09/2010,

aku menerima pengiktirafan secara rasmi dari UTM,utk aku mendapat sijil yang bernama Degree aka ijazah sarjana muda.3 tahun sebelum itu,aku sendiri xpernah terfikir aku akan dapat sijil ni,sebab aku tidak memandang kehadapan,sebaliknye pada masa itu aku sekadar teruskan perjuangan aku utk mendapat sijil.

alhamdulillah,aku berjaya.Thanks to Allah,My parents and siblings,friends and for my own self.Aku berani bet,klu korang 1st masuk universiti,1st day korang kat universiti korang xkan expect nk terus graduate.korang mesti fikir liku2 jalan yg akan dihadapi dulu sebelum grad.

Dihari aku graduate,aku teringat 1st day aku kat universiti,seorang budak hingusan yang menyimpan angan2 dan cita2 utk mendapat segulung ijazah buat dirinya sendiri dan femili bagi membuktikan dirinya seorang yang berguna dan tidak mensia-siakan peluang yang diberi.Seterusnya bermimpi utk menjadi seorang engineer dikala sudah mendapat ijazah.

Dari childhood dream,aku berjaya,flashback balik on my 1st day at universiti, aku sendiri takut dan rasa malas nk belajar,sebab suasana di johor tidak sama suasana di KL.Haha..aku admit,aku busan berada di sana,3 tahun kejap je berlalu,dan hasilnye aku berjaya mengharunginye.

aku tak expect masa convocation day,adalah hari yang terbaik ataupun greatest moment utk aku.convocation day hanyalah hari utk aku mendapat sijil,utk pengiktirafan.Sebaliknye sepanjang masa aku belajar di universiti,pegi kelas,tido,makan dgn kawan2,lepak2,tgk bola,berfoya2 itulah masa yang aku rasa moment paling best utk aku.

Tanpa moment2 greatest ni,aku mungkin tidak akan jadi seperti sekarang.Sebab,aku bukan seorang yang kaki baca buku utk skor markah tinggi dan dapat ijazah.Haha,aku ingat lagi game champions league pukul 3.45 pagi,tapi kul 9 pagi aku ada test,aku tetap tgk bola.

Bagi aku,hidup ni bukanlah sekadar utk disuruh.lecturer suruh stdy,buat assigmnt,ko akan dapat markah tinggi,pointer tggi.aku bukan jenis yang macam nie.Tanpa gejala2 yang aku suka buat ni la,aku boleh dapat degree.

sekali lagi,Thanks to Allah and my parents,kerana bagi aku peluang utk aku menjadi insan yang berguna.

p/s:
sbnrnya byk orang utk aku berterima kasih,cukuplah sekadar yang penting sahaja.
BTW,thanks to my car yang buat aku rajin utk pegi kelas...haha

5 comments:

pidot86 said...
on

tukaq la gheta wey.. manager network kot.. hahahahaha... btw thanks 4 everything

Anonymous said...
on

gua dah pernah kerja pun tak pakai kereta lagi. hikhik.

Anonymous said...
on

ak suke ayat ko 'game champions league pukul 3.45 pagi,tapi kul 9 pagi aku ada test' cam haram..ahhahak

PaaNz said...
on

hahhaa...itu bukan mcm haram..that wat we call style!

alin said...
on

congratez da grad.. :)

Post a Comment

Find It