kertas menjadi pegangan

aku masih lagi penuntut ipta yang menunggu masa utk dilepaskan,seperti haiwan2 belaan yg teringin utk dibebaskan.Hari semakin singkat,lambat laun aku akan meninggalkan tempat belajar ku ni.

klu diikutkan flow perjalanan hidup seseorang,selepas abes belajar akan mencari pekerjaan @ teruskan belajar ke peringkat yg lebih tggi dan akan juga keje saban hari.pendek kata,kerja merupakan salah satu perkara wajib dalam hidup selain belajar.dari sinilah,tmpt utk kite mendapat rezeki utk membina kerjaya dan keluarga.

apa yang buat kerjaya seseorang itu dilihat dan dipandang?sudah tentulah kejayaan yang diperolehinya.bukan mudah utk mencapai kejayaan,tetapi zaman sudah berubah.kejayaan tidak lagi dilihat pada zaman skg,tetapi kemewahaan sudah mengambil alih dan berada no 1 di pemikiran2 manusia skg.

manusia sudah menjadikan kertas sebagai pegangan mereka.mereka sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkan kertas. disebabkan kertas, muncullah lah peragut2 yang berani mati tanpa memikirkan nyawa orang lain dengan syarat,mereka mendapat kertas. utk makan dan minum,semuanya memerlukan kertas.

kertas jugalah yang menyebabkan sesetengah projek2 mega tercalar reputasinya.tiada manusia yg tidak inginkan kertas,manusia sanggup hilang maruah utk mendapatkan kertas.sanggup bunuh sesama sendiri hanya kerana kertas.

kertas sudah pon menjadi satu agenda besar dlm setiap manusia, kertas seolah2 merupakan pegangan mereka.aku sendiri tidak tahu bile perkara begini akan pulih...

0 comments:

Post a Comment

Find It