showing the Truth



Entri kali ni aku nk post movie,walaupun blog ni bukanlah utk tujuan hiburan.

Sebelom ni,aku penah cite pasal china.Kebolehan dieorang yg pandai meniru teknologi orang lain dan cintakan barangan tempatan mereka.

Baru2 ni,aku tgk IP MAN 2..download je,hehe...so...bg kaum laki2,konfem akan kata best sebab filem ni penuh dgn action,klu laki xsuke action,aku pon xtaw la nk kate ape.

Filem ni adalah sambungan dari filem pertama,IP MAN dimana IP MAN tu adalah nama orang.Aku rasa filem ni akan ada sambungan utk menceritakan kisah bruce lee plak lepas nie.

Kenapa aku berminat nk cerita pasal filem nie?sebab aku kagum dgn realiti filem ini.Menunjukkan gaya hidup kaum china yg btl2 miskin masa tu,dan penuh dgn semangat patriotism.

xdapat dinafikan sebab filem ni adalah based on kisah lama,masa tu china mmg tgh miskin,dan ape yg mereka ada hanyalah martial arts.

Mereka tidak menunjukkan kebolehan mereka dari segi kekayaan,tetapi menunjukkan semangat cinta mereka kepada tanah air,filem seperti ini yg sepatutnye dibangunkan di malaysia.

Bukan mcm filem2 skrg yg suke tayang kekayaan keluarga yang diwarisi anak beranak,berebut harta,berebut perempuan,xsama taraf la..ape la...

Xbest la buat filem cam nie,bende yg sama,penonton akan cepat tangkap...show some value please...not the love story only...


please watch the movie...not read the movies... :)

5 comments:

MR Bang Miji said...
on

tulun bg link nak donlod. aku teringin beno nk tngk.

PaaNz said...
on

http://www.mediafire.com/?goymzvy22ym
http://www.mediafire.com/?ojiwehuojcm

another link
http://www.mediafire.com/?sharekey=932b2d9989c9b69b5a3d773badf21430b2ffe6fb2f0f274e64328c9cace34742

Anonymous said...
on

sila tengok inception shutter island full stop.

PaaNz said...
on

aiya J.Love,

semestinya sudah tgk bcoz leonardo dicaprio is my feveret actor...but im not gay lor...

Cat Malas said...
on

Ip Man versi majalah Tony Wong keluaran pertama baru beli hari ni. Beli kat anak saudara. Majalah lain ada unsur lucah dan tak sesuai buat mereka,Ip Man ok rasanya. Nak pegi beli cepat first edition. Penuh aksi juga...

Post a Comment

Find It